Wij zijn voor duurzaam vliegen.
Wind
Een helikopter gebruikt tijdens een helikoptervlucht aanzienlijk brandstof. Wij proberen minder brandstof te gebruiken door op een slimme manier gebruik te maken van de wind. Meestal is het zo, dat hoe hoger je vliegt, hoe harder het waait. Door met tegenwind lager te gaan vliegen, en met meewind hoger, is in beide gevallen minder vermogen benodigd en dus gebruik je minder brandstof. Overbodige bagage speelt uiteraard ook een rol bij het brandstofverbruik. Hier kijken wij dus ook naar.
|
Airconditioning
Wel eens gedacht aan een airco? De moderne helikopter waar wij mee vliegen, heeft airconditioning aan boord. Deze gebruiken wij alleen indien wenselijk of noodzakelijk. Wij geven een voorkeur aan luchtventilatie, wat uiteraard ook aanwezig is, net zoals verwarming voor een koude winterdag. Door het beperken van het gebruik van de airco op warme dagen, hoeft de compressor voor koeling minder vaak te werken, die aangedreven wordt door de motor. Minder vermogen vragen van de motor, is minder brandstofverbruik. Dit levert een aanzienlijke brandstof besparing op.
|
Controls
Voor alle bewegende onderdelen van een helikopter, proberen wij zo efficiënt mogelijk mee om te gaan. Door kleinere inputs te geven op de controls, komen er minder krachten vrij op de onderdelen, wat goed is voor de levensduur. Minder krachten betekend ook minder vermogen benodigd en dus opnieuw minder brandstof. Tevens vliegt dit comfortabeler & ontspannender voor iedereen aan boord. Iedereen blijft daardoor fitter en alerter, wat ook weer ten goede komt van de vliegveiligheid, en waar het uiteindelijk om gaat: een geweldige ervaring opdoen!
|
Onze duurzame helikopter is een moderne Robinson R44 Raven II. Robinson Helicopters verkoopt wereldwijd de meeste helikopters.